Total Avlöning 22/4/09 Uje ber om ursäkt.

Uje Brandelius har via Facebookgruppen Doktor Kosmos nu bett om ursäkt. Hans ord om det hela finnes här nedan.

”Kamrater. Jag är uppriktigt ledsen att jag gled in på Berns utan att kolla vad som pågick.
Jag ber uppriktigt om ursäkt. Men att jag skulle be om ursäkt från scenen den första maj är naturligtvis omöjligt, jag skulle aldrig drömma om att ta upp tid på arbetarnas dag med att prata om mig själv. Jag är dessutom inte talare utan bara konferencier.

Det har framförts krav på att jag ska träffa SAC och Bernsarbetarna. Visst, det kan jag göra, inga problem, sätt upp en träff. Jag förstår varför ni valt ut just mig för den här kampanjen bland dom tusentals människor som sprungit på Berns under blockaden.

Även om jag inte är medlem i nåt parti eller nånsin haft ett förtroendeuppdrag så inser jag att min bakgrund som vänsterpoppare och mitt nya jobb som reklammakare för vänsterpartiet förpliktar. Men trots det, kan vi inte lägga ner det här nu? Det stärker bara högerns argument att vänstern bara ägnar sig åt inbördeskrig.”

Uje Brandelius.

4 svar to “Total Avlöning 22/4/09 Uje ber om ursäkt.”

  1. […] Konfliktportalen.se: martin skriver Första maj är viktigare än Wanja, totalavloning skriver Total Avlöning 22/4/09 Uje ber om ursäkt., Björn Nilsson skriver Mer om Indien – nya notiser, Kristoffer Ejnermark skriver Göteborgs […]

  2. Jag tycker att det är oroväckande att det börjar dyka upp information som är inlåst på de inhägnade digitala lekplatserna som Facebook bland annat! Härligt att informationen finns på WWW nu åtminstone.

  3. Äntligen en seriösare ursäkt. Men jag undrar vad Josefin Brink tycker om att ha en sån där som pressekreterare…

  4. […] I Göteborg strejkar hamnarbetare (Hamn4an) sen en tid tillbaka också mot varsel. Hoppas ni följer deras strid med lika stor spänning som jag. En kompis jobbade i hamnens lunchrestaurang tills alldeles nyligen så det gör också att  denna strejk känns så mycker närmare än det faktiska avståndet från min lilla förortslägenhet. Som tur är har man inte haft några problem med strejkbrytare och annat pack. […]

Kommentera

