Total Avlöning 13/4/09 Skit på en pinne.

william2020son20norman20in20uniform20of20rainhill20asylum20c193020300Det måste ju vara en arbetsskada. Hämninglösa diskussioner kring avföring. Fekalierna har trubbat eller är det så att de har slipat våran kutym och våra anekdotgallerier. Skit på en pinne som man brukar till att säga.

Saken är den att mer eller mindre alla i det jag kan kalla den närmsta familjen arbetar inom vården eller har gjort. Mentalskötare, uskor och vikarier lite varstans där bajskorvarna kan te sig hårda, mjuka eller som en pöl på draglakanet. Och kanske var det för att jag inte firade någon påsk med familjen som jag kom att tänka på familjen och tidigare get togethers.

Det är nog i alla fall två år sedan och påsk, födelsedag, midvinterblott eller annat som skulle firas. Av någon anledning glider diskussionen in på avföring. Och under i alla fall en timma avverkas anekdoter som rymmer monstruösa skitkorvar, skitkorvar i kaffekannor, bajsklutar i ansikten och annat kul. Speciellt min då levande farmor skrockar förtjust medans min gamle far (före detta sjöman med andra typer av skrönor) är mer reserverad och min lillebror undrar hurivida vi tvunget måste dela genbank.

Kanske är detta den enda högt aktade gåvan man får genom att arbeta i en värld där skiten rinner, flyter och står i högt och lågt. En massa anekdoter och finurliga skrönor, en arbetskada som borde framhävas mer anser jag. Om avföringen ibland säger oförskämt mycket om tidigare förvaltande människa så säger samtalen ofta  ganska mycket- kanske inte alltid om klass- men i alla fall om yrkeskluster. Och även om jag hatar yrken så älskar jag dumheter som bevisar vad det hela gör oss.  

Egentligen borde jag leverera åtminstone en bajsanekdot här men gör det inte. Det kan får vara kommande bonuspår i bloggen. Har inte tid, den tar arbetet. Och  som dom sägert är ett  gott utfört arbete den grund varpå samhället vilar.  Fast dom säger så mycket och jag tror inte vi ska tro dom. Kött är gott, arbete är mord.

8 svar to “Total Avlöning 13/4/09 Skit på en pinne.”

  1. Grym blogg du har, keep it up!

  2. Du kanske kan starta en till blogg bara med det här ämnet: Total Avföring

  3. totalavloning Says:

    Nja. Ni får anekdoterna portionerade. Stor anhoppning av avföring blir liksom ohanterligt.

  4. […] Konfliktportalen.se: totalavloning skriver Total Avlöning 13/4/09 Skit på en pinne., kimmuller skriver Min chef luktar illa, Björn Nilsson skriver Morgonfunderingar om SD och […]

  5. […] Konfliktportalen.se: aik-micke skriver Surf-fynd!, totalavloning skriver Total Avlöning 13/4/09 Skit på en pinne., kimmuller skriver Min chef luktar illa, Björn Nilsson skriver Morgonfunderingar om SD och […]

  6. […] med Sahlin, Björn Nilsson skriver Draksådd, aik-micke skriver Surf-fynd!, totalavloning skriver Total Avlöning 13/4/09 Skit på en pinne., kimmuller skriver Min chef luktar illa, Björn Nilsson skriver Morgonfunderingar om SD och […]

  7. Samla ett gæng vikarier i ett rum, ge dem kaffe och de førsta som kommer hænda ær att de berættar bajshistorier før varandra.

  8. […] mer: Forever United, Andrea Doria, Stockholmspunk, Total Avlöning, Redundans, Björnbrum, Fragment, Kim Müller, Johan Frick, Slutstadium, Guldfiske, Systemfel, […]

Kommentera

